Skip to content

Lumanarile – sursa de „lumina” agreata de MEC

August 26, 2006

Problemele cu care se confrunta invatamantul romanesc par a se rezolva mult mai simplu decat credeau unii. Cum? Pai, cel putin iluminatul scolilor are o solutie simpla – atat de simpla incat nici nu va trece prin cap, va asigur: LUMANARI!

Ati citit bine: lumanari. Cel putin asta e ajutorul pe care-l poate oferi Ministerul Educatiei scolilor care nu beneficiaza inca de racordare la reteaua electrica.

Apreciabil simtul umorului, mai ales cand acesta este atributul unui om politic pe care l-am putea banui stresat si obosit de problemele care-si cauta, la domnia sa, rezolvarea. Apreciabila generozitatea sa, in contextul in care multi copii se inghesuie in cate 3-4 serii, cu orele de curs scurtate la 40 de minute, pentru a nu prinde Intunericul. Apreciabila condescendenta, daca te gandesti ca literele din abecedare sunt vizibile chiar si la lumina opaitelor, felinarelor sau lumanarilor (contrastul alb-negru, pentru un + de vizibilitate).

Apreciabil pe naiba! Cine e nenea asta cu par alb, care face misto de cele cateva mii de copii care-si strica ochii pe bancile institutiei „patronate” de el? Cine-i da dreptul sa arunce cu ironii? In loc sa vina la Realitatea si sa prezinte, direct pe sticla, ultimele investitii in materiale didactice, in sali sportive, in zugraveli si reparatii, in acreditari si finantarea unor proiecte scolare, domnul Hardau isi goleste… hardaul in vazul lumii. Ferice de mamele din satele fara scoli, ale caror copii merg 5 km pe jos, iarna, pana la scoala din comuna invecinata, cu gandul ca s-ar putea ca o rafala de vant sa stinga lumanarea..

Dar asta e altceva.. Copiii d-nului Ministru sunt oameni in toata firea. Locuiesc la Oras, au trecut de mult de faza scolii primare, au avut curent electric si apa curenta, asa ca nu are onorabilul domn de unde sa stie ce si cum. (poate nici eu nu am, din fericire am trecut si eu de etapa scolii, dar am un strop de imaginatie).

Intr-un final: ma intreb daca am dreptul sa ma plang. In definitiv, am votat DA la ultimele alegeri, asa ca mi-am votat singur soarta. Suntem condusi de cei pe care i-am dorit. E asa rau?!

@di

No comments yet

Lasă un răspuns

