Skip to content

Sinapse

Noiembrie 11, 2006

Amintire din primul an de jurnalism🙂 o voi pastra aici, vesnica 

-aducere-aminte

–––––––

SINAPSE

Cursurile, care timp de 5 minute m-au fascinat, zboara pe covor. Ma uit admirativ la teancul de foi si ma intreb, intr-o doara, daca nu era mai bine sa zboare separat; curs dupa curs. Mi-ar fi luat vreo jumatate de ora.

Dar fiecare minut al vietii mele e pretios, ‘mi-aduc aminte, asa ca ma ridic din pat sa-mi dezmortesc sufletu’. Greu cu invatatul asta… Ce plictiseala! Deschid geamul. Vreau sa vad marea, sa privesc, plin de admiratie, intinderea albastra cutata de valuri lenese. Sa-mi scald privirea in soare, iar razele lui sa-mi mangaie parul. Sa uit de cursuri si de examene, de ziarul scolii sa uit ca in cateva zile raman fara bani si ca trebuie sa-mi gasesc un job.

Geamul e deschis: o rafala rece de ploaie ma izbeste in figura, si pierd aproape un minut pretios din viata incercand sa-mi recapat vederea. Imi scald privirea pe betonul patat de ploaie al blocului din fata, pe geamurile in spatele carora ghicesc oameni dormind linistiti. Caut luna printre nori si turnurile de blocurilor…… dar degeaba, nici macar razele ei nu vor sa-mi mangaie parul… si ma gandesc, absent, ca trebuie sa ma tund.

Frigul ma asalteaza, perfid, si inainte ca ultima sinapsa a creierului sa-si anunte decesul prin criogenare, trantesc geamul. Maretia naturii m-a lasat rece. La propriu.

Ma intorc in pat. Teancul de foi imi face cu ochiul, si ma sperii – cine a mai vazut cursuri cu ochi? Ma calmez si-l privesc de sus, cu un aer de superioritate, cu acelasi interes cu care un eschimos priveste frigiderul. Imi aprind o tigara si maretia momentului ma cutremura – acelasi gest al condamnatului la moarte in fata plutonului nerabdator. Privesc tavanul si privirea mi se agata de o urma de var – este, poate, privirea aceluiasi condamnat, agatata de ultimul sau nor.

Dar momentul trece, si odata cu el ii dispare si maretia. Dupa un sfert de ora de incertitudini si presupuneri, cursurile se odihnesc langa mine, in pat, intr-o ordine relativa. Lipsa tigarii din scrumiera nu ma mai alarmeaza ca in alte dati, o privesc fumegand pe covor, cu gandul in alte lumi, impresionat de dorinta ei arzatoare de a-si gasi locul in lume. Somnul ma bantuie fantomatic, in rafale din ce in ce mai dese, iar cursurile imi fac degeaba cu ochiul. Ultima sinapsa ma avertizeaza ca un articol fara cifre, citate si trimiteri la persoane concrete va fi respins de radactorul-sef.

One Comment leave one →
  1. joittesleer permalink
    Septembrie 3, 2008 12:54 pm

    air pistols canada action custom rifle airsoft gas revolver buying a pistol in michigan epistolographist

Lasă un răspuns

